پارچه مبلی راه راه در انواع جنس ها و رنگ های مختلف

چیزی که به وفور در بازار دیده می شود پارچه مبلی است و یکی از مدلهای آن، راه راه است که در انواع جنس ها و رنگ های مختلف می باشد.

پارچه مبلی راه راه

پارچه مبلی راه راه

مبلها در دکوراسیون خانه ها و زیبا کردن آن نقش مهمی دارد و پارچه ای که برای تهیه آن استفاده می گردد به مبل زیبایی خاصی می بخشد که این پارچه ها دارای تنوع هم در رنگ و هم در مدل می باشد که ما قصد داریم در میان آنها از پارچه مبلی راه راه برایتان صحبت کنیم که این روزها در خیلی از خانه ها این نوع پارچه رواج یافته است.

خیلی از افراد هستند که در خریدن پارچه مبلی که از وسایل مهم آنهم برای دکوراسیون منزلشان به شمار می رود دچار سردرگمی شده و به مشکل بر می‌خورند چرا که تنوع زیادی که در این پارچه ها به کار رفته انتخاب برای افراد را دچار مشکل کرده است و نمی توانند خیلی راحت در میان این همه طرح و مدل یکی را انتخاب کنند برای همین نیاز به راهنمایی دارند.

در حقیقت همه‌ دوست دارند که برای انتخاب پارچه مبلی همیشه یک انتخاب خوب و شیک را داشته باشند که بتوانند با آن یک نمای خاص و خیلی خوبی را به دکوراسیون خانه ی خودشان بدهند و بیشتر به دنبال مد و طرحهای به روز هستند که به همین دلیل یکی از این پیشنهادات برای تهیه پارچه مبلی، مدل‌ راه راه می باشد.

این مدل پارچه خودش دارای جنسهای مختلف است که رنگ بندی‌ مختلفی دارد مثلا به رنگ سفید و مشکی، کرم و قهوه ای، سفید و قهوه ای و از این قبیل رنگها می باشد که این راه راه ها به شکل ریز و نیز درشت می باشند که به مبل یک شکل زیبا و ویژه ای می دهند که می‌توان آنها را با وسایل منزل نیز از لحاظ رنگ ست کرد.

مبلمان از مهم ترین وسایل برای طراحی منزل یا حتی برای فضای کاری می‌باشد و هم طرح پارچه و هم رنگ آن واقعا تأثیر زیادی را در زیباتر کردن آن فضا دارد و در نتیجه یکی از مناسب ترین طرحهای پارچه برای مبل همین پارچه های راه راه هستند که اتفاقا در هر فضایی یک گزینه مناسب به شمار می رود و واقعا ایده ال است.

افزایش سفارش اینگونه پارچه های راه راه و بررسی مدلهای متنوع آن باعث توسعه و پیشرفت صنعت نساجی شده که باعث پیشرفت و رشد آن گردیده است که تولید خیلی خوب و با کیفیت آنها و نیز تنوع در رنگ توانسته است به همه نیاز‌های مشتریان با هر سلیقه ای در بازارهای کشور جواب دهد.

این نوع پارچه ی مبلی متناسب با هر نظری طراحی شده و دارای مدلهای مختلف است و همین ویژگیها باعث شده تا در واقع به یکی از پرکاربردی ترین و نیز زیبا ترین نوع در میان پارچه‌های مبلی محسوب گردد که در نوع خودش منحصر به فرد می باشد.

پارچه مبلی راه راه رنگی

پارچه مبلی راه راه رنگی

امروزه این نوع پارچه در رنگهای بسیار شیک و طرح‌های زیبا تولید گشته که توانسته است علاقه مندی خیلی از افراد را به سمت خودش جلب نماید.

اگر بخواهیم یک تعریف ساده راجع به این نوع پارچه ها داشته باشیم باید عرض کنیم که این پارچه‌ها دارای خطهایی ساده یا حتی جهت دار هستند که به شکل افقی یا عمودی هستند و عریض یا باریک طراحی شده اند و می توانند به شکل موج دار یا شکسته باشند.

ترسیم این خطوط که دارای اشکال مختلف است بر روی پارچه واقعا یک نمای زیبا و خاصی به مبل داده و زیبایی آن فضایی که نبلمان دل آن چیده شده است را دو چندان کرده است و هم چنین استفاده از این نوع پارچه‌ها آن هم به رنگ باز، فضا را شاد می‌نماید.

این نوع پارچه در زمینه تولیدات پارچه های مبلمان، از لحاظ کیفیت از جایگاه خوبی برخوردار است و کارخانجات شهرهای مختلفی مانند اصفهان، تهران و غیره به تولید این پارچه می پردازند.

درباره این که این نوع پارچه مبل چگونه تولید می گردد باید بگوییم که برای تولید این نوع پارچه راه راه، اول کار این است که کارخانه ها مواد اولیه آن را تهیه کنند و سپس این مواد را به شکل طبیعی از مزرعه های پنبه یا آن را به صورت مصنوعی فراهم کنند.

بعد از تهیه این الیاف، آنها را به کارخانه می برند تا به وسیله دستگاه‌های پیشرفته و خاص، هر گونه خس و خاشاک و نیز ناخالصیها از آنها جدا گردد و به خوبی تمیز شوند و بعد از آماده شدن، الیاف را مجدد توسط تجهیزات مدرن و پیشرفته به صورت پارچه می بافند.

بعد از تعیین کردن کیفیت و نیز آزمایشات مختلف در زمینه کیفی، آنها را به شکل طول و عرض‌های مختلف برش می دهند و رنگهای مورد نظر خود را بر رویشان پیاده می‌ کنند و بعد آنها را بسته بندی کرده و روانه بازار می کنند تا به فروش برسانند و از آن جا که هم طرح و هم رنگ پارچه مبلی واقعا نقش خیلی مهمی را در زیبایی فضا و چیدمان محیط خانه دارد باید انتخاب این نوع پارچه با کیفیت خیلی خوب و با دقت بالا انجام گیرد تا بعد از آنکه استفاده کردیم از خرید و هزینه‌ آن اصلا پشیمان نگردیم.

یکی از عواملی که در کیفیت پارچه مبلی می تواند موثر باشد جنس پارچه و همچنین نوع مواد به کار رفته شده در بافت آن است و این الیاف در نهایت بر مطلوب بودن این پارچه تأثیر زیادی خواهد داشت که جنس پارچه مبلی باید در عین حال که دارای لطافت و نرمی باشد از ماندگاری بالا و کافی نیز برخوردار باشد تا اگر مدام استفاده گردید یا زمان طولانی از آن گذشت خراب نشود و همچنان دارای کیفیت باشد.

یکی از نشانه های اینکه پارچه مبلی با کیفیت است یا خیر این است که اگر جنس پارچه پرز بدهد و رشته‌های الیاف از هم جدا شود نشان دهنده کیفیت پایین پارچه می‌باشد و عوامل دیگر نیز در کیفیت آن نقش دارد مانند ثابت بودن و پایداری رنگ این نوع پارچه که بر اثر شست وشوی زیاد درخشانی و براق بودن اولیه خود را از دست ندهد و رنگ خود را از دست ندهد که زیبایی اش گرفته شود و هرچه کیفیت این پارچه بالاتر باشد طبیعتا قیمت آن هم بیشتر می گردد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *