پارچه مبلی طرح گلیم دارای طرح های شلوغ و رنگ های گرم و خیره کننده

پارچه مبلی از اصلی‌ترین اجزای مورد استفاده در تولید مبلمان میباشد. امروزه خرید پارچه مبلی طرح گلیم دارای طرح های شلوغ و رنگ های گرم و خیره کننده پرطرفدار است.

پارچه مبلی طرح گلیم

پارچه مبلی طرح گلیم

امروزه وجود مبلمان در منازل به عنوان یکی از اجزای مهم و پراستفاده به شمار می‌آید.

معمولا افراد در هنگام خرید مبلمان به اولین چیزی که توجه ویژه ای دارند، نوع جنس و طرح پارچه مورد استفاده در تولید این محصول می باشد، چراکه این موضوع در زیبایی دکوراسیون و فضای منزل تاثیر فراوانی دارد.

پارچه های مبلی در رنگ بندی و اشکال و طرح های گوناگون به بازار عرضه می شوند و متناسب با سلیقه و نیاز مشتریان خریداری می گردند.

استفاده از پارچه مبلی طرح گلیم، نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان با استقبال زیادی همراه گردیده است.

پارچه مبلی طرح گلیم، بر گرفته از نقش و نگار های سنتی می باشد.

همانطور که می دانید گلیم یکی از فرش های سنتی به شمار می آید و تولید آن در مناطق روستایی و عشایر نشین، رواج فراوانی دارد‌ و از جمله فرش های دستباف به شمار می آید.

 

پارچه مبلی طرح گلیم

پارچه مبلی طرح گلیم، برگرفته از اشکال و نقوش گلیم فرش می باشد و این پارچه ها توانسته است جایگاه ویژه ای در میان سایر پارچه های مبل موجود در بازار پیدا کند و طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.

معمولاً طرح های مورد استفاده در تولید پارچه های مبلی طرح گلیم، نقوش و اشکال هندسی از قبیل شش گوش، چهارگوش، لوزی، سه گوش و… می باشد. همچنین استفاده از شکل حیوانات و طبیعت نیز جلوه ی بی نظیر به این پارچه ها می بخشد‌.

دکوراسیون منازل به دو نوع مدرن و سنتی تقسیم‌بندی می‌شود‌.

استفاده از مبلمان با پارچه های مبلی طرح گلیم در دکوراسیون با سبک سنتی بسیار عالی است و زیبایی منحصر به فردی ایجاد می کند.

امروزه انواع کافه و رستوران های سنتی نیز از پارچه های سنتی طرح گلیم برای تزیین و همچنین در تولید مبلمان و میز و صندلی مجموعه خود استفاده می کنند.

در خرید پارچه مبلی طرح گلیم رعایت نکاتی ضروری است تا بتوان بهترین خرید را انجام داد و از کیفیت بالای محصول اطمینان حاصل نمود.

مراجعه به مراکز معتبر و تهیه این محصول از برندهای به نام، اولین اقدام در جهت خرید این محصول می باشد تا از کیفیت بالا و اصالت اطمینان حاصل شود.

توجه به جنس پارچه مورد استفاده نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

داشتن استحکام و مقاومت پارچه مبلی می تواند باعث استفاده طولانی مدت از این محصول گردد.

شلوغ بودن پارچه های مبلی طرح گلیم یکی از مزیت های این محصول به حساب می آید و برای خانواده هایی که دارای فرزند کوچک هستند، بسیار مناسب است، چرا که طرح این پارچه ها به سبب شلوغ و پر نقش و نگار بودن، آلودگی و کثیفی را کمتر نشان می دهد.

شایان ذکر است این پارچه در رستوران ها و مراکز سنتی نیز به سبب داشتن این مزیت منحصر به فرد، با استقبال زیادی روبرو گردیده است.

زیرا در این مراکز به سبب تردد بالای مشتریان و سرو انواع غذاها، کثیف شدن پارچه صندلی و مبلمان، امری طبیعی به شمار می‌آید.

لذا استفاده از پارچه های مبلی با طرح شلوغ همچون طرح گلیم، بهترین گزینه برای استفاده در این مراکز می باشد.

همانطور که میدانید گلیم یکی از صنایع دستی تولید شده در کشور ایران می باشد و دارای تاریخچه ای دیرینه است.

استفاده از پارچه رومبلی با طرح های گلیم، بیانگر فرهنگ کهن ایرانی و ریشه در آداب و رسوم ایرانیان دارد.

استفاده از طرح های گلیم بر روی پارچه های مبلی، نشان دهنده اصالت و فرهنگ و تمدن بالای ایرانیان می باشد و توانسته است توجه افراد زیادی را به خود جلب نماید.

این محصولات نیز همانند سایر صنایع دستی تولید شده توسط ایرانیان، با استقبال زیادی در کشورهای دیگر روبرو گردیده است و رقابت ویژه با سایر پارچه های مبلی ارائه شده در سطح جهانی دارد و توانسته است جایگاه ویژه‌ای در این زمینه به خود اختصاص دهد.

استفاده از پارچه مبلی طرح گلیم در انواع مبلمان راحتی و نیمه راحتی رایج است.

قیمت پارچه مبلی طرح گلیم

قیمت پارچه مبلی طرح گلیم

مهم ترین نکته در هنگام خرید پارچه مبلی، توجه به کیفیت بالای این محصول می باشد.

معمولاً عوامل زیادی در بالا رفتن کیفیت پارچه تاثیر گذار است.

استفاده از مواد اولیه با کیفیت می‌تواند در این زمینه تاثیر فراوانی داشته باشد، شایان ذکر است بالا رفتن کیفیت پارچه، رابطه مستقیم با بالا رفتن قیمت محصول نهایی دارد.

معمولاً تولیدکنندگان پارچه های مبلی تلاش می‌کنند این محصول را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به بازار عرضه کنند تا مشتریان با هر توان مالی بتوانند از این محصول خریداری کنند و رضایت انها در جهت استفاده از محصولی باکیفیت، بادوام و زیبا فراهم آورند.

استفاده از مواد اولیه تولید داخل، می‌تواند در پایین آوردن قیمت محصول تاثیر فراوانی داشته باشد.

معمولاً پارچه های مبلی که از مواد اولیه وارداتی تولید می‌شوند، دارای قیمت بالاتری نسبت به سایر پارچه هایی می باشند که مواد اولیه آن ها در داخل ایران تولید می گردد.

بعضی از تولید کنندگان نیز از گلیم فرش برای تولید پارچه مبلی استفاده می‌کنند که این موضوع نیز در بالا رفتن قیمت محصول نهایی تاثیر فراوانی دارد.

شایان ذکر است گلیم فرش های مورد استفاده برای تولید پارچه معمولی باید دارای ضخامت کمی باشد تا بتواند به عنوان پارچه مبلی مورد استفاده گردد و کارایی لازم را داشته باشد.

اما تولیدکنندگانی که فقط از طرح های گلیم بر روی پارچه های مبلی استفاده می کنند، می توانند محصولات خود را با قیمت مناسب تری به بازار عرضه کنند.

از عوامل دیگر تاثیر گذار در قیمت پارچه رومبلی، هزینه های جانبی در تولید این محصول می باشد، مثلاً هزینه ی حمل و نقل، هزینه ی اجاره، هزینه ی پرداخت حقوق کارگران و غیره می‌تواند در قیمت نهایی محصول تاثیر گذار باشد.

از دیگر عوامل تاثیر گذار در قیمت نهایی این محصول، متراژ و اندازه پارچه می باشد.

افرادی که در زمینه تولید مبلمان فعالیت دارند می توانند با خرید عمده پارچه مبلی طرح گلیم، این محصول را با قیمت مناسب تری دریافت نمایند.

اما افرادی که پارچه مبلی طرح گلیم را در حجم کم خریداری می کنند، ناچار به خرید این محصول با قیمت بالاتری هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *