پارچه مبلی زیبا در انواع مدل ها و طرح ها

پارچه مبلی که برای مبل استفاده میکنیم باید رنگ مناسبی داشته باشند.همین طور از کیفیت و تنوع بالایی برخوردار باشندتا گزینه مناسبی برای مبل و راحتی باشند.

پارچه مبلی زیبا

پارچه مبلی زیبا

پارچه مبلی از مهمترین قسمت های یک مبل میباشد بنابراین بایددر انتخاب پارچه برای مبل بیشترین دقت را به عمل اورد چه از لحاظ کیفیت وچه از لحاظ زیبایی.ما انواع پارچه های مبلی داریم. ترک که وارداتی هستند و بالاترین کیفیت را دارند وپارچه های که از چین وارد میشوند وبه رخوبی پارچه ترک نیستند ولی ارزانتر میباشند.همین طور پارچه های ایرانی.

متاسفانه به دلیل استقبال کم از پارچه های ایرانی برخی ازفروشندگان به اسم کالای ترک پارچه های ایرانی روی مبل هارا به فروش میرسانند.

نکته ای که باید به ان توجه کردقیمت پارچه مبلی برای کسانی که قصد تعویض پارچه مبل خود رادارند میباشد.

ما انواع پارچه های مبلی راداریم که شامل پارچه نخ

ی کتان مخمل چرم جیر ساتن و…….

اگر پارچه مبلی باکیفیت انتخاب کنیم تاسالها برای ما کار میکند.

درزیر به معرفی چند نوع ازپارچه های مبلی میپردازیم.

درزیر به معرفی چند نوع ازپارچه های مبلی میپردازیم.

پارچه مبلی نخی:که پارچه پنبه ایی هم گفته میشود. این نوع پارچه از رایج ترین پارچه هایی است که برای مبل ها استفاده میشود. به راحتی وبا اب شستشو داده شده و تمیز میشود. دوام بالایی دارند. رنگ خود را خیلی دیر از دست میدهند. از الیاف طبیعی ساخته شده و زیبایی بالایی دارند. درکل میتوان گفت از بهترین نوع پارچه ها برای مبل همین پارچه هایی نخی یا پنبه ایی هستند. یکی دیگر از مزیت های این نوع از پارچه تنوع بالای رنگ و طرح است.

پارچه مبلی کتان:این نوع پارچه هم یکی از انواع پارچه هایی است که برای مبل استفاده میشود. مانند پارچه نخی از الیاف طبیعی ساخته شده و دارای کیفیت بالایی هستند. برای هردو مبل راحتی و سلطنتی مناسب میباشد.این نوع پارچه قابلیت شستشو دارندو کیفیت خود ازدست نمیدهندو مانند روز اول میمانند. فقط میتوان گفت که نسبت به پارچه های مبلی دیگر کمی خشک هستند البته هستند افرادی که همین خشک بودن پارچه را میپسندند.

پارچه مبلی چرم: این نوع پارچه محبوبیت زیادی دارد، وافراد خاصی این نوع پارچه رابرای مبل هایشان پسند میکنند. دوام بالایی دارد. به راحتی با یک پارچه نمدار تمیز میشود. دارای سطح نرم میباشد. و طرفداران خاص خود رادارد.

پارچه مبلی جیر: جیر همان پارچه هایی است که برای کیف ویا کفش هم استفاده میشود. میتوان گفت یکی از مشکلات این نوع پارچه تمیز کردن ان است که برای خلاف پارچه های دیگر که از اب استفاده میشد دراین نوع پارچه نباید از دستمال خیس استفاده شود بلکه باید از مایعات مخصوصی که وجود دارد استفاده شود.. این نوع پارچه هم زیبایی خاص خودش را دارد.

پارچه مبلی مخمل: این پارچه از زیبایی بالایی برخورداراست. ازلحاظ دوام وکییفیت نسبت به پارچه هایی دیگر از درجه بالاتری برخورداراست. البته به نسبت قیمت بالایی هم دارد. درانواع رنگ ها میباشد. همین طور جنس ان از الیاف طبیعیست. به نظر من این نوع پارچه مخمل هیچ گاه از مد نمیفتد. و از بافت و رنگبندی بالایی برخور داراست.

پارچه مبلی ساتن: یکی از پارچه هایی است که کمتر مورد استفاده قرار میگرد و طرفداران زیادی ندارد. ازاین رو کمتر قابل توجه است. البته تنوع و رنگ بسیار بالایی دارد. قابل شستشو میباشد

به طور خلاصه میتوان گفت که تنوع در پارچه های مبلی بسیار بالاست

به طور خلاصه میتوان گفت که تنوع در پارچه های مبلی بسیار بالاست

چه از لحاظ رنگ، کیفیت، قیمت و این ماهستیم که باید ببینیم چه نوع پارچه ایی مدنظرمان هست. ایا زیبایی دراولویت مان میباشد، کیفیت و دوام و دیر خراب شدن پارچه مهم است یا فقط میخواهیم باتوجه به بودجه ایی که داریم پارچه ای انتخاب کنیم، که دراین صورت باید همه موارد را به طور نسبی درنظر گرفت. البته باید دقت کرد که رنگ ومدل پارچه به چیدمان و دیگر وسایل منزل بیاید.

معمولا طرح هایی که برای پارچه هایی مبل استفاده میشود گلدار با گل های کوچک یا بزرگ میباشد.

حالا با معرفی این چند نوع پارچه مبل میتوان تصمیم گیری بهتری برای تعویض پارچه مبلی و یا خوده مبل داشت. ازانجایی که بیشترین چیزی که دریک مبل به چشم میاید پارچه ان است، پس باید بادانستن نکات پارچه بهترین خرید را داشت.

میتوان گفت یکی از مهترین این نکات در انتخاب پارچه مبلی جنس پارچه، تراکم پارچه و دوام و استحکام ان است. دربالا به انواع جنس های پارچه و مزیت های انها اشاره کردیم که به شما در انتخاب کمک زیادی میکند. لازم به ذکر است که هرچه استحکام پارچه مبلی ما بیشتر باشد دوام پارچه هم بیشتر شده و بیشتر عمر میکند، همین امر باعث میشود که پارچه مبلی دیرتر خراب شده و فرصت بیشتری برای تعویض پارچه یا خرید مبل داریم.

یکی از نکات خیلی مهمی که درانتخاب پارچه باید به ان توجه کنیم این است که جنس پارچه کشی نباشد.چون پارچه های کشی بعد از مدتی کش می ایند. شما فرض کنید که وقتی این پارچه برای مبل استفاده شود چه اتفاقی می افتد، بله درست حدس زدید، بعد از مدتی جای نشستن روی انها باقی میماند و ظاهری زشت به مبل میدهند. تشخیص کشی بودن پارچه هم بسیار اسان است، کافی است موقع خرید مقداری پارچه را با دست بکشید ببینید کش می اید یانه. بهمین راحتی شما متوجه این امر میشوید.

نکته دیگری که در اتتخاب پارچه باید به ان دقت داشت تراکم پارچه ها میباشد.چون اگر تراکم پارچه کم باشد بعد از مدتی پارچه پاره خواهد شد. منظور از تراکم همان تعداد نخ های میان پارچه است که هرچه بیشتر باشد باکیفیتر است.

نکته دیگر که درانتخاب پارچه مبل باید به ان توجه کتیم رنگ و طرح پارچه مبل است. البته بگویم که این مورد کاملا شخصی و سلیقه ایی است اما بااین وجود میتوان یکسری نکته هایی رابرای اتتخاب اساتتر عنوان کرد. مثلا میتونید رنگ و طرحی را انتخاب کنید که به دیزاین منزل بیاید. از جمله رنگ فرش ها، رنگ پرده ها که نزدیکی بالاتری به رنگ مبل ها داشته باشند

نکته دیگر که بنظرم خیلی مهم است این است که اگر منزل کوچکی دارید سعی کنید از طرح هایی که ساده هستند استفاده کنید، طرح پارچه مبلی که خیلی شلوغ نباشد. و برعکس میتوان برای منزل های بزرگتراز طرح های شلوغ استفاده کرد.

اگر شما هم ازان دسته افرادی هستید که رفت وامد زیادی دارید و درنتیجه استفاده از مبل زیاد پیشنهاد میکنم از جنس های محکم تر و با دوام تر مثل مخمل استفاده کنید. البته میتوان از رومبلی هم برای این منظور استفاده کرد که باعث میشود مبل ها دیرترهم کثیف شوند.

چندتا نکته پیشنهادی برای مبل هاتون دارم.

اول این که اگه طرح پارچه مبلی شما ساده است از چندتا کوسن با طرح های زیبا برای کناره های مبل استفاده کنید. دوم اینکه اگر میخواهید پارچه های مبل شما دیرتر لکه دارشود حتما سعی کنید از رنگ های تیره مثل خاکستری یا قهوه ایی استفاده کنید. البته ممکن است که از زیبایی مبل شما کم کند ولی خب باز هم میگویم انتخاب طرح و رنگ مبل بیشتر سلیقه ایی و شخصی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *